*

Złocenie szlagmetalem. Turtorial.




Ramkę barokową wzór 3, pokryłam najpierw mikstionem akrylowym. Użyłam do tego miękkiego pędzla, którym równomiernie pomalowałam ramkę.
Nie można zrobić zacieków, ponieważ będą one widoczne po nałożeniu szlagmetalu.





Po około godzinie, kiedy mikstion przestał już być biały, mogłam nałożyć szlagmetal. Jest on bardzo delikatny i kruchy dlatego ostrożnie zsunęłam go z gazety na ramkę.
Następnie miękkim pędzlem wygładziłam równocześnie dociskając. Jeśli używamy płatków to nakładamy je na zakładkę.




Po wygładzeniu wykruszyłam pędzlem nadmiar szlagmetalu.





Gotową ramkę zabezpieczyłam przed utlenianiem bezbarwnym lakierem poliuretanowym w sprayu.
Nałożyłam bardzo grubą warstwę (lakier nie wylał się poza krawędzie tylko zatrzymał się ).
Ramkę od razu porządnie podgrzałam opalarką uzyskując ciekawy efekt !
Złoto przestało być bardzo żółte i błyszczące a zrobiło się bardziej postarzone i lekko spękane – efekt końcowy widać na zdjęciu pierwszym.




Do ozdobienia pudełka użyłam też ramki z serii BASIC środek pomalowałam farbą turkusową a pierwszą ramkę z kompletu w kolorze czekolady, następnie złożyłam je razem, przykleiłam i całość zabezpieczyłam lakierem





Sagitta



--

P.s.Kursik na babeczkę z poprzedniego postu czeka już na publikację.
Zachęcamy do zaglądania na naszego bloga, głównie ze względu na publikowane na nim wspaniałe kursy naszych Projektantek, ale także z uwagi na słodkie rozdawnictwo, które towarzyszyć będzie odświeżeniu naszej strony internetowej, a odbędzie się najpewniej na początku przyszłego tygodnia:)

zespół WYCINANKI

4 komentarze:

  1. Dzięki:)znowu wiem coś nowego:))))pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniale to wygląda! A jakim klejem można przykleić taką ramkę do drewnianego ale ozdobionego wcześniej i polakierowanego pudełka? Czy lepiej lakierować wszystko razem po przyklejeniu?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja przyklejam wtedy klejem magic
    pozdrawiam
    Sagitta

    OdpowiedzUsuń