*

Malowanie pasów.



Chciałabym pokazać jak w prosty sposób można namalować pasy.

Do wykonania obrazka użyłam:
- wycinanki z motywem kaszubskim
- farb akrylowych w różnych kolorach
- podobrazia 30x30
- klej magic
- stary stojak na buty

Najpierw planujemy jaką grubość mają mieć pasy i wybieramy kolory. Ja wybrałam dwie grubości taśmy malarskiej i różne odcienie niebieskiego.



Paski taśmy malarskiej przyklejamy obok siebie tak żeby na siebie nie zachodziły.



Następnie odklejamy co drugą taśmę a pozostałą jeszcze raz dociskamy palcem.




Farbę grubo i równomiernie nakładamy. Gdy farba jest jeszcze mokra odrywamy delikatnie taśmy.

Czekamy aż wyschnie. Następnie przyklejamy taśmę na namalowane już pasy i nakładamy farbę tak jak poprzednio.
Jeśli mamy niestandardową szerokość tak jak na zdjęciu, odcinamy obydwa brzegi taśmy i przyklejamy zwracając uwagę żeby fabryczne (równe) krawędzie taśmy były na brzegach paska





Żeby krawędzie namalowanych pasków nie były tak ostro odcięte od siebie, po wyschnięciu małym pędzelkiem i odrobiną farby przetarłam brzegi. Dodatkowo rozcierając delikatnie palcem.



Motywy kaszubskie które wcześniej pomalowałam farbami akrylowym przykleiłam do podobrazia klejem magic. Jeśli obraz ma być matowy klej nie może wypłynąć spod wycinanki.
Na końcu pocięłam stary stojak na buty i z niego zrobiłam ramkę.



Tak prezentuje się na ścianie




3 komentarze:

  1. Przepiękna ta praca bardzo mi się podoba , pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. super, a ten kogucik to jak wisienka na torcie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam każdy odcień niebieskiego, a kogucik, rzeczywiście idealnie pasuje!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń